Tren real > SFM - Serveis Ferroviaris de Mallorca

Un debat necessari: Que feim amb el tren

(1/1)

majornou:
http://www.diariodemallorca.es/opinion/2012/06/25/les-falsedats-pp-tren/775038.html

majornou:
Alucinando
el día 25-06-2012 a las 21:45:09

Un consens implica sobretot els sacrificis de cada poble per afavorir le projecte comú, assignatura pendent. El problema és que hi ha molts pro-tren, al Llevant, i pocs usuaris, com la meva modesta persona. Si la línia Inca-Manacor ja era del temps dels avis, la línia Manacor-Artá era dels besavis. A totes les aturades de tren del Ponent (excessives) s'ha d'afegir que el viatger de Palma s'ha d'aturar a tot el rossegal d'estacions Palma-Inca, cosa que els altres passagers no han de fer

majornou:
Toni des Camp Redó el día 25-06-2012 a las 11:00:59

El tren de Llevant es va fer des del consens màxim a la comarca. Tots els batles estaven d?acord en recuperar el tren seguint el seu traçat original. Era més barat, se reduien al màxim les expropiacions i s?arribava a prop del centre dels nuclis tradicionals de la comarca (Manacor, Sant Llorenç, Son Servera, Artà), on resideix casi un 60% de la població. El tren tram és tecnologia puntera. Així s?han reobert els darrers 10 anys moltes línies ferrorviàries abandonades a Alemanya, França i fins i tot al País Valencià. No és cap tren dels besavis. No negaré que qualsevol infraestructura té un impacte al territori. Però també és evident que un corredor de tren ocupa 4 o 5 vegades menys de territori que una autopista (una amenaça també a la comarca del Llevant). I l?imapcte al païsatge actual el genera sobretot tenir les obres a mig fer.

majornou:
Alucinando
el día 25-06-2012 a las 08:13:26

No és de molt bona educació acusar els altres de mentiders, llevat de motius molt greus. Això m'havien après. També es podia esperar una mica de sana auto-crítica parcial del Sr. Verger en comptes de l'auto-encensament. de la seva gestió. Per a mi, la gestion de la línia Manacor-Artà-Capdepera va ser sobretot criticable al nivell de la gestió política i municipal. Sense consens ni sacrifici, el resultat va ser una xapussa d'altres temps, és adir el tren dels besavis i no un mitja de comunicació modern: voltera Sant-Llorenç-Son Servera, aturades massa nombroses i no molt rendibles, maldecaps de la travessia de Manacor (encara no he entès si es farà sense transbordaments, com caldria). Francament, crec que la comarca de Llevant no ha fet del tot els seus deures per posar-se d'acord i aconseguir un tren moderne (i no turístico-panoràmic). Per acabar, ens van imposer més tard amplades de trinxera superior i no previstes. En certs llocs, les destrosses sobre el paisatge fan feredat, al meu parer pijors, que l'autovia MAM. Es normal que s'hagi d'hagut esperar el PP per racionalitzar un poc (a cost zero) el dispositiu d'aturades, de manera encertada al meuparer d'usuari?

majornou:
Aquets tres comentaris son de usuaris del Diari de Mallorca

Navegación

[0] Índice de Mensajes

Ir a la versión completa