Mostrar Mensajes

Esta sección te permite ver todos los posts escritos por este usuario. Ten en cuenta que sólo puedes ver los posts escritos en zonas a las que tienes acceso en este momento.


Mensajes - Vapor Viu

Páginas: [1] 2
1
L´ASAMTOG  (Ass.Amics Tren Olot-Girona) amb la col·laboració,coneixements,hores i manetes del soci Alfons está engegant el
projecte de fer totes les estacions de la línia Olot-Girona.Per ara estan acabades Olot,Les Preses,St.Esteve d´en Bas,el tunel o mina
de Coll de Bas i s´està fent la de St. Feliu de Pallerols.Fins a Girona encara en manquen 8.Una feinada de documentació amb fotos
i imatges doncs menys els edificis principals l´entorn está tot desballestat i remodelat.Resta el bici-carril de 55 Km per on anava la via.
Les maquetes estan molt ben fetes amb cura de  proporcions,mides,materials,colors,pàtines i envelliment.
L´automotor és molt semblant al que funciona per la via de Sóller, si no vaig errat. Salutacions !

2
Gràcies per informar i donar dades.No tans sols el "despiste" del maquinista,molts altres despistes de gestió,balises,coordinació,
rescat popular,clínica mòbil,grups electrògens... Potser hi ha hagut un pacte i es carreguen les culpes a una sola persona ?
Els funerals i sortir a les fotos no calmen el dolor de tanta gent.Com diguem per aquí : Déu nos guard d´un ja està fet.
Si a Hamburg varen estar mesos investigant,aquí pot passar com el Prestige o el metro de València.M´agradaria equivocar-me.

Deixant aquest tema em preocupa la quasi coincidència cronològica amb l´autobús d´Itàlia i els trens de Suissa ... Els astres es-
tan mal aspectats com dirien els esotèrics o els sistemes de seguretat i revisió no estan al dia ? Toco ferro !

3
Antiguos ferrocarriles de Mallorca / Re:Un pont en perill
« en: 23:31 - 19/07/2013 »
El pont serà desmuntat i ubicat a la linea Manacor-Artà, a un torrent per a continuar el seu ús ferroviari.

A veure si en saben i ho fan bé.És una obra modesta però representativa d´una época i manera de fer.
Quan hagin eixamplat la llera del torrent,tornen a posar un pont nou més llarg o l´antic recorregut queda tallat ?

4
Actividades / Re:III FIRA DE MODELISME A BUNYOLA
« en: 10:55 - 17/06/2013 »
Agraeixo les imatges,a pesar d´estar lluny m´han permés fer una visita virtual a la trobada de Bunyola i veure els bons traballs
i dedicació.Felicitats de l´atre costat d´es bassiot !

5
Sóc usuari habitual de la línia Puigcerdà-BCN i és una vergonya.Via única,pocs trens... Agafo el tram menys castigat Torelló-BCN
75 Kmts i una hora i quart amb un ràpid si no hi ha incidències.La línia de Manresa fa els mateixos promigs que quan es va inaugurar ...
El tram de Tarragona a Castelló també té uns quants quilómetres de via única.Parlo del que conec,no sé a la resta de la península.
I no es vol fer el tercer carril a la resta de vies per agermanar-lo a l´ample europeu.Expropiacions,impacte ambiental,sobre preu,
infrautilització i abandó dels trens i línies populars ... País ! El reportage és interessant i crec que es queda curt.

6
La gavina que passa volant per sota el pont,el moviment dels peatons,cames i cossos ... Pot ser una mescla digital amb efectes ?
Potser tècnica multimèdia per una película ? .Em costa creure que sigui una maqueta i si així és,a quina escala l´han realitzat ?

7
Bon comunicat.Servei sostenible ,social i intel·ligent.Present i futur.
No es pot entendre que se suprimeixi alló que no rendeix.Hi han rendiments socials que estan per damunt dels econòmics.
Patrimoni,cultura,folclore,art,diversitat,creences,vies verdes,espècies endémiques,paratges naturals,gent gran,malalts,disca-
pacitats,desnonats ... Tot aixó té un cost social i econòmic i no per manca de diners s´han de menystenir i marginar.Em fa por
que aquestes premises retroalimentin idees nefastes que van dur la crisi a Europa els anys 40 - 45 del segle passat.
Estem pel damunt de la dictadura económica globalitzada i mal gestionada.Aposto per la feina ben feta,el seny i sentit comú.
Espero que el tema del tren es desenroqui a fi de bé i sigui un bon exemple per a fills i nets.

8
Molt bona notícia ! Felicitats !

9
Gràcies Miquel Angel,sempre tant atent amb la documentació.
Quines imatges més guapes ! Quin trull ! Una feinada per coordinar dos nivells de vies amb les vagonetes,sitges,tramuges,
canalons per carregar les barques ... Una obra d´enginyeria que s´ha fos.
He ampliat les imatges i les màquines semblen Decauville,pot ser ? Segurament algú més documentat ho pot confirmar.

10
Una meravella.Gràcies ! Fa olor de fum,greix i vapor ...L´audio está ben resolt.Gairebé tot deu estar fer amb Súper-8.
Suposo que hi ha molta feina de retoc d´imatge per agermanar les unions y dominants magentes del color cremat.Un 10.

11
Bon vespre : estic seguint els fils de la bibliografia de l´enllaç de les salineres.No he pogut treure´n res de l´enllaç italià
potser no ho he sabut trobar correctament ... Ara com ara prenc un respir i poso els apunts en net.Massa informació
en poc temps.He de triar el gra de la palla.Gràcies per les aportacions.Salutacions.

12
Tren real en general / Re:Trens a Eivissa Formentera
« en: 00:55 - 03/02/2013 »
Gràcies per les imatges . Ara resulta que mentre uns autors diuen que és una O&K altres diuen que és una Krauss ... !
He rebut un correu-e d´un especialista i també ho confirma. Continuarà ... Salutacions.

13
Tren real en general / Re:Trens a Eivissa Formentera
« en: 17:18 - 01/02/2013 »
Hola a tots i totes !
Vaig recopilant informació de la O&K Nº 10436,majorment de Suissa,,França,Bélgica i Alemanya.Estic mirant catàlegs de l´època.
També vaig trobant dibuixos i fotografies.A Java n´hi han més de trenta tirades per la selva,eren de platacions de canya de sucre.
M´agradaria poder incorporar les imatges al fòrum però totes són de planes web i si he de demanar permís a tothom ... Quan faci
les meves sí que les posaré.Així com el dossier resumit.Ara tinc moltes pistes obertes per anar estirant fils.Aixó de fer de detectiu
s´em fa molt pesat.S´ha d´espigolar entre molta palla.Ja tinc ganes de fer dibuixos acotats i començar a tallar ferro.
Estic esperant respostes peninsulars que es retarden.He trobat  material a organismes oficials.
Tot aquest trull té una part històrica no menys interessant i que arriba fins a les que estan operatives actualment.També l´estic po-
sant en ordre per acompanyar el dossier.
Si hagués triat una Decauville hi ha molta informacio tant de mida real com  a escala 1:5 per a via de 5".Inclós kits a punt de montar,
calderes d´inox timbrades  i opcions de detalls.
Peró m´he encaparrinat en la O&K de Formentera,qué hi farem ... és molt guapa i especial.La fàbrica de Berlin en fèia unes 600 l´any
i no n´havia cap d´igual,cadaescuna s´ajustava a les necessitats del lloc i la feina que havia de fer.I al pressupost suposo.De fet era
la opció més económica i multidisciplinar pel tamany i requeriments d´infraestructura.

He de dir que remenant per la xarxa he trobat un particular que té un circuït de 120 mts desmontable de 5" i el té arreconat sense
fer-lo servir.Fèia bolos i fires per pobles  i s´ha jubilat.No ho tenia previst peró faré un tanteig a veure quant en demana.Demà tenim
reunió a l´associació i els ho comentaré ... Bé,ja os tindré al dia de com evoluciona aquesta dèria. Salutacions.

14
Tren real en general / Re:Trens a Eivissa Formentera
« en: 00:28 - 30/01/2013 »
Gràcies Majornou pels enllaços de locomotoravapor.Ja els havia seguit però no em donen massa informació.
La salinera que está més sencera i pintada és la que m´interessa.L´altre que té uns taulons damunt  és una
Decauville de finals del XIX,potser la primera de ses salines (?) .
La primera imatge més gran és la d´una tractora diesel i no la coneixia.
Sembla que ara per ara costa de desenrocar aquest tema .A veure si puc estirar el fil.Salutacions.

15
5 pulgadas / Re:O&K Nº 10436,salines de Formentera
« en: 23:50 - 29/01/2013 »
Gràcies Majornou,encara no  conec els espais d´aquesta casa i no sé on és millor posar un escrit.
La demanda d´informació de la O&K Nº 10436 o similar és fer un dossier complert.Si veig que a-
quest primer estadi és reeixit el projecte és arribar a fer un model tripulat de vapor per a galga 5"
Per aixó l´havia posat en aquest apartat.

Páginas: [1] 2