Mostrar Mensajes

Esta sección te permite ver todos los posts escritos por este usuario. Ten en cuenta que sólo puedes ver los posts escritos en zonas a las que tienes acceso en este momento.


Temas - BIEL VIVES

Páginas: [1]
1
PREGUNTES SOBRE EL CONVENI FERROCARRIL PUBLICAT AL BOE 18-02-2009.

No sé com funcionen tecnicament la legislació de presupostos, convenis, consorcis, licitacions, franquicies, etc, etc. ( Bé: si sé una cosa, que funcionen amb dobbers i voluntat del qui comanda ).

Si qualcú de voltros me pot respondre de la situació d'aquest conveni :     Resolución de 19 de enero de 2009, de la Dirección General de Ferrocarriles, por la que se publica el Convenio de colaboración, entre la Administración General del Estado y la Comunidad Autónoma de las Illes Balears en materia de ferrocarril.
 ( que adjunt en pdf ):

 Está derogat ?, o no se posa en marxa per voluntat politica amb l'excusa de la crisis ?. Es resucitable o s'hauria de fer un conveni nou ?.

Estam xerrant de 475 millons d'euros. Si el conveni no se fa valer per els governs autonomics sucesius, o no s'aplica bé perque han gastat partides amb altres coses..., Que passa amb els dobbers i el conveni ? .

I una pregunta del presupostos del 2014:  La partida de 4,2 millons, creis que es suficient per el manteniment ?

PD: Mirau l'anexe que du el pdf adjunt per clarificacio de xifres.

2
A les cadenes de radio i tv han parlat de la tragedia de Galicia. I han començat a parlar dels sistemes de seguretat.
Han dit que en aquest tram hi ha el sistema ASFA que se emplea a tota la red convencional a España.

Qualcu de voltros me podria explicar un poc per damun com funciona aquest sistema de baliza ASFA. ( crec que no controla velocitats ).

Es posible que si un conductor s'equivoca en la velocitat el sistema no aturi el tren ?
No seria millor gastar dobblers en seguretat de la red convencional ( tambe en els metros...recordau el cas similar de Valencia ) que tants de dobblers en el AVE ?

Quins sistemes de baliza, posicio, seguretat  serien idelals perque aquests desastres no passin mes?

3
Tramvies de Palma / EL TRAMVIA DE L'AUTOPISTA
« en: 20:25 - 19/06/2013 »
Vos deman ajuda:  m'ha vengut a sa memoria que quan era petit i anavem per l'autopista que llavò nomes arribava a Can Pastilla, devia ser a s'endret de Ciudad Jardin, per enmig d'un hort, hi havia damunt un pedestal un tramvia, una unitat.  Mon pare me deia que era un tramvia que havia circulat per Palma. Se que tenia publicitat als costats. Se veia des de l'autopista, anant cap a Can Pastilla, a la dreta. Crec que a finals dels anys setanta. El vaig veure uns quants anys. Si tenguessiu qualque foto, la podrieu penjar, si voleu. O si sabeu la historia d'aquest tranvia, contau-la.

4
Ya que por motivos evidentes es imposible que el ministerio de fomento nos construya un AVE a Madrid desde Mallorca ( como esta construyendo en toda la Peninsula ). PROPONGO Y/O, REIVINDICO, PIDO, SOLICITO, EXIJO, que una parte de la inversion en AVE que nos corresponderia a Illes Balears si la geologia fuera otra, sea destinada en Illes Balears a infraestructuras ferroviarias mas sencillas y sostenibles como son tranvias i ferrocarriles de cercanias. Si esto ultimo tampoco fuera factible porque a los politicos de las Illes Balears ni a los del Gobierno Central, en el fondo no les gustan los trenes, CONSIDERO, que al menos la gestion e ingresos obtenidos por el aeropuerto de Palma de Mallorca deberian repercutir en las Illes Balears.


Estic cansat de que ni els politics de defora ni els d'aqui siguin solidaris amb els ciutadans. 
Tot aixo me revé enfront de la inauguració de  AVE a Alicant.  No tenc res en contra d'Alicant, pero si en contra de la gestió d'anys del ministeri de foment i dels organismes autonomics a les Illes Balears.

6
Situacio en temps real de trens a España. Només AVE, intercitys, regionals, avant. No veig rodalies ni els SFM. http://positren.nebulacodex.com/

7
Avui dia 08-01-2013 a Catalunya Radio han dedicat una part de la " tertulia de 2/4 de 9 " a parlar de la inauguracio de l'AVE de Barcelona Girona Figueres. S'ha parlat de gestio ferroviaria, de costos, de coses mal plantejades, de mercaderies o viatgers. Tertulia molt interessant. Hi ha participat l'economista Germà Bel, especialitzat en temes ferroviaris i de transport.

Si posau a google : la tertulia de 2/4 de 9,  i obriu l'enllaç  de dia 08-01-2013 la podreu tornar escoltar.

]http://www.catradio.cat/seccio/2130/La-tertulia-de-24-de-9/programa/1198/El-mati-de-Catalunya-Radio]


8
Al mes de Novembre de cada any se celebra a Birmingham el Warley National Model Railway Exhibition . Es una trobada tan guapa com les de AAFB, pero a lo bestia. Ocupen un pabelló com un hangar de gros. Es l'exhibicio mes gran del Regne Unit . Compareixen maquetes de tot el pais.
Enguany hi duen  95 maquetes de totes les escales ( sobretot OO, propera a H0 ), devers 190 comerços i fabricants i demostracions varies.

Esta organitzat per el Warley club. Fundat el 1967. ( Warley es un lloc aprop  de Birmingham )  http://www.thewarleyshow.co.uk

A youtube hi ha videos del Warley.  Nomes heu de posar Warley exhibition.

9
Moviments a la gran estació de Zurich en temps condesant.
http://www.youtube.com/watch?v=wL8J0Vj46jg&feature=g-vrec

10
Reportatge que vaig veure a TVE1 dia 21-08-2012. Molt interessant i trist. Mostra lo poc que agraden els trens als qui comanden Espanya. Mostra com desvien linies de pobles petits i no tant petits per donar preferencia a les ciutats grans i l'alta velocitat. A un moment donat diuen que amb lo que costa 25 km d'AVE se podria arreglar la linia antiga i que encara funciona de Madrid a Valencia.
http://www.rtve.es/television/20111018/repor-tve-final-trayecto/469199.shtml

11
Hola, he trobat per cameva unes fotos que vaig fer devers principis de 1988 o finals de  1987.  Des de petit vaig veure els incendis dels vagons de fusta que hi havia a la platja de vies  ( que ja no surten aqui ). Anys mes tard vaig fer aquestes fotos de l'incendi de un  ferrostal o lo que quedava d'ell. Podreu veure darrera el fum, les restes d'un altre ferrostal. També veim Es Pont des Tren, i les instalacions en primer pla del club Petanca el Puente, molts de curiosos al pont i la feina dels bombers.
     Sé que feia poc havien fet feina amb un canvi de rails fins a Inca, i record que l'explanada on hi ha els bombers era plena de rails, dels quals encara s'en veuen . També devora els tallers se veu una tolva i entre els dos ferrostals hi havia feia anys una serie de vagons plataformes ( No s'aprecien gaire bé ).
      I la via  que esta devora els bombers i paralela a les altres, la feien servir per montar trams que duien cap a Inca.
     

12
Actividades / DATA DE LA FIRA SON SARDINA 2011
« en: 21:30 - 28/03/2011 »
Hola, es la primer pic que vos escric........som simpatitzant dels trens i vos vull demanar quan fan la fira de Son Sardina del tren, ja que l'any passat hi vaig venir amb els meus i mos van encantar el vostros moduls i maquetes..... He cercat per internet quan será la fira i no ho trob. ( si es que la fan) .

Ah, i de pas vos cont que estam fent a canostra una maqueta N, 9mm, analogica, ja veurem com mos surt ( si trobam el temps per fer-la ).

Páginas: [1]