Autor Tema: EL TREN PASSA PER MANACOR  (Leído 1516 veces)

Desconectado majornou

  • Socios
  • Activo
  • ***
  • Mensajes: 2200
  • Jo també he anat de La Robla a Valmaseda
    • Ver Perfil
EL TREN PASSA PER MANACOR
« en: 16:42 - 08/03/2010 »
Os envio la nota del GOB

   
Nota Informativa
8 de març de 2010

El GOB defensa el tren en superfície per dins Manacor
Demana a l’Ajuntament de Manacor que no posi obstacles al tren del futur

    Les principals ciutat europees ja fa estona que han apostat pel transport públic i en concret pels tramvies en superfície. Avui aquests mitjans aporten seguretat, comoditat i eficiència, a uns costos econòmics raonables.

    Mallorca té l’oportunitat de tenir un tren elèctric que ens durà de Manacor fins a Artà (i esperem que llavors fins a Cala Rajada) i al seu pas per dins el nucli de Manacor serà un tramvia urbà que també donarà servei als seus habitants.

    En aquests moments es troba a informació pública el projecte de tren de Manacor fins a Artà, i el GOB fa sentir la seva veu, sobretot davant la polèmica encetada pel seu pas dins Manacor.

SI AL TREN EN SUPERFICIE

    El GOB defensa el tren-tram en superfície al seu pas per Manacor. Un tren tram és un tren elèctric que dins els pobles i ciutats es comporta com un tramvia, circula a menys de 50 km/h, té una alta capacitat de frenada i no necessita barreres de seguretat. Per tant, és un element que NO XAPA, no és perillós i no molesta. No estam parlant d'un tren com el que actualment ens du a Palma. Parlam d'un tren que ha de partir de l'estació actual i arribar, sense més transbordaments, a Artà (i mes tard fins a Cala Rajada)

Des del nostre punt de vista que el tren tram passi en superfície creim és la millor opció per a tots els manacorins, els comerciants en especial, i també és la millor opció per a tots els futurs usuaris de Sant Llorenç, Son Carrió, Artà, Son Servera i Capdepera.

SOTERRAR: UN PROJECTE CAR I PROBLEMATIC

Soterrar el tramvia a Manacor  suposaria un malbaratament de doblers públics. Enterrar el tren suposa una despesa econòmica molt elevada que a més a més retardaria anys la seva posada en funcionament, com a mínim dos. Dos anys d’obres que perjudicarien els veïnats i els comerciants.

Les altres alternatives que s’han platejat, és a dir soterrament o treure defora el tren, o són descartables per motius ben diversos, pel seu cost (al primer cas), com per l’expropiació de més terrenys, allargar la durada del trajectes, xapar finques,...
   
Per últim el GOB defensa  que s’ha de cerar una bona xarxa de busos que que arribin on no pot arribar el tren, però que la línia de Llevant ha d'existir perquè els ciutadans del Llevant no som de segona i tenen dret a poder emprar el tren com a mitjà de transport públic, eficient i útil.
Majornouferroviari