JPEG - 45.4 kB

Canvi de via del material històric.

Publicat: 11 / mai / 2008  |  Actividades

El passat dia 29 d’abril SFM va convocar a la AAFB i a CFVM per a col.laborar amb el canvi de via del material històric que aquestes dues associassions hi tenen depositat a l’estació Intermodal de Palma.

Es tracta d’un furgó correu datat de 1874, restaurat i propietat de l’Associació d’Amics del Ferrocarril de Balears, i de la màquina de vapor "Landaluce", que actualment es troba en procés de restautració per part del Club Ferroviari Vaporista de Mallorca, i de la que n’es propietària . La maniobra consistia en passar aquestes dues joies de la via 5 a la via 1, ja que per raons d’explotació de SFM haurà d’usar la via 5.

Es va començar la maniobra sobre les 23:30 del vespre. Per dur-la a terme es va utilitzar la UT 61-01 61-02, la única que permet remolcar material especial. Al comandament d’aquesta màquina hi anava en Pelayo, maquinista, soci de la AAFB i gran aficionat al tren

Varem començar remolcant es furgó correu, fins l’estació de Jacint
Verdaguer.

Un cop allà el cap d’estació de Palma, mitjançant el comandament local de l’estació va disposar les agulles elèctriques per estacionar-lo a la via 4.

El maquinista amb la UT 61-01 61-02 a Jacint Verdaguer durant les maniobres.

En Pepe Mendez saludant des de dins del furgó correu.

Després tornàrem amb la UT cap a la via 5 i repetirem la mateixa operació, encara que en aquest cas estacionarem la màquina Landaluce a la via 1. Finalment remolcarem el furgó correu de la via 4 a la via 1 per tornar a deixar la composició tal i com estava però a la via 1.

Ja eren la 1:30 passades quan acabàrem

L’experiència va esser molt enriquidora. El fet de tornar a veure rodar i a montar sobre aquest tresors ferroviaris, maldament fossin aquets curts 600 metres que separen l’estacio intermodal i Jacint Verdaguer, semblava que haguessim tornat al passat.

Desde aqui gràcies a tots els socis de la AAFB que hi col.laboraren: Guiem, Joana, Miquel, Pelayo, Lorena, Leonardo i Pepe. També al personal de tallers de SFM, Andreu i Pau, i al personal d’estacions de Palma i Son Rullan que ens va haver d’aguantar. Destacar també la presència de part de l’equip de direcció de SFM, Mateu Barceló com a cap d’Explotació i en Martí Ferrer com a cap de Relacions Externes de SFM

Tags:  Patrimoni